Hare Krishna

Hare Krishna, Krishna Krishna Hare Hare, Hare Rama Hare Rama, Rama Rama Hare Hare… ahhh, die klanken behoren ondertussen al tot de nostalgie šŸ™‚ Toen Wouter en ik anderhalve week geleden nog vogelvrij van onze vakantie genoten, maakten we een daguitstapje naar Antwerpen. Ineens hoorden we deze mantra weerklinken op straat, maar we konden eerst niet duiden waar ze precies vandaan kwam. Na nadere inspectie bleek het te gaan om een groepje hippie-achtige mensen die schijnbaar in lichte trance met tamboerijnen, draagbare trommels en een grappige meeneem-microfoon de straten van ‘de Stad’ bewandelden. Dat was de eerste keer dat ik in ‘contact’ kwam met deze… sekte? levenswijze? Hare Krishna dus… ‘k moet zeggen, het werkte aanstekelijk, tijd om er eens meer over te lezen op internet – puur uit intellectuele interesse natuurlijk, ik ben niet van plan me ergens te laten inzuigen šŸ™‚ Een verre-afstandsvriend zei mij bijna twee jaar geleden dat hij ‘a lot of truth’ in hun geschriften vond, het kan nooit kwaad om dat eens te overlopen eh…

Maar de zorgeloze Hare Krishna-tijd ligt ondertussen alweer achter ons en de bittere realiteit van de werkweek roept. Bijna weekend, zeg je? Ja, inderdaad, maar vrijdagen hebben naast dat hoopvol kantje ook een vrij bitter kantje… vanaf het moment dat ik de radio hier opzet, word ik herinnerd aan het feit dat het “WEEKEND” is… “wel nog niet helemaal, maar toch WEEKEND!” Vrijheid! Jolijt!… Ze vergeten er wel bij te zeggen dat je nog een kleine acht uur moet wachten, dat lijkt irrelevant, terwijl acht uur in mijn agenda toch duchtig wat tijd is.

Ah well, ondertussen blijven er nog een dikke vijf uur over, maar die krijgen we nog wel vol… borst vooruit en kin omhoog ennn… mailtjes beantwoorden *zucht*… ik kijk toch wel uit naar de periode dat onze studentjes terug zijn, zonder hen is het nogal saai op het dooie af…

Geef een reactie

