Nog geen kwart eeuw…

verjaardag.JPG … maar wel bijna 🙂
Dit schattige Dick Bruna-figuurtje vond ik vanmorgen in mijn mailbox, met als afzender mijn liefje, aka Wouter. Morgen breekt de grote 2-4 aan, en ik zal het geweten hebben. Vandaag heb ik mijn Aantwaarpse collegaatjes verrast met ‘echte Limburgse vlaai’ en amaai, ze waren ‘content’ 🙂

Zo’n verjaardag zet me toch altijd wel even aan tot nadenken. Ik merkte gisteren op dat het me niet meer zoveel doet op vlak van enthousiasme… en dat vind ik enigzins jammer. Je merkt toch wel dat je een jaartje ouder en weliswaar volwassener wordt zodra je niet een week op voorhand kriebels krijgt in de zin van ‘ik verjaar binnenkort!’. Nee, het is heel gewoon. Je wordt ouder en op die dag word je gewoon even extra met je neus op de feiten gedrukt. Uiteraard verheug ik me erop, ik ben niet zo leeftijd-fobisch zoals de titel van deze post misschien wel doet vermoeden… maar toch, het is anders. Things evolve. People evolve. Lives evolve. Zo simpel is het.

Wat ik nog wel altijd een vreemd fenomeen vind, is de gelukswensen op die dag. ‘Proficiat’, zeggen ze dan. Vreemd, niet? Het was niet ik die 24 jaar geleden op een bevallingstafel alles lag te geven… ik was degene die met een zuignap op m’n hoofd uit een (zelfs niet zo lange gang) werd getrokken; niet erg arbeidsintensief, noch iets om op je CV te zetten. Proficiat in de zin dat ik dat hele gebeuren heb overleefd? Dat komt misschien al meer in de buurt 🙂

Maargoed, laat dit niemand cynisch stemmen – ik ben blij da’k verjaar (’t zou maar erg zijn als ik niet meer zou verjaren – hoe aanlokkelijk eeuwig leven ook lijkt, je moet toch maar eens een voor- en nadelenlijstje maken en je conclusies trekken). En natuuuurlijk ben ik blij dat mijn verjaardag op een zaterdag valt, zodat de dag zelf eens duchtig kan gefeest worden!

De vooravond begint al goed; vanavond komt m’n beste friendinnetje Annelies voor een weekendje terug naar Limburg (ze woont en studeert een jaar in Bristol) en gaan we gezellig een ‘echt Belgisch-Italiaans’ spaghetti’tje nuttigen. Alle menskes die al met die omstreden ‘proficiat’ zijn afgekomen: bedankt, het betekent ondanks de vreemde betekenis toch wel heel veel! Alle menskes die da nog van plan zijn: wel… alvast bedankt! 🙂

»

  1. Miranda: het verjaardagweekend was héérlijk. Veel verwennerij (en cadeautjes), een leuk terugzien op vrijdag en op zaterdagavond een spetterend feestje (met een wel heel rustige zondag als gevolg :)) Post met foto’s volgt.
    Annelies: ‘k vond het ook heel gezellig, het deed echt deugd u nogges terug te zien. Gelukkig is midden December niet meer zo ver weg…
    Bedankt,’k vind de layout ook geslaagd. Ge hebt hier zo’n aantal sjablonen en deze was me nog nooit eerder opgevallen. Lekker herfstig en romantisch 🙂 Hopelijk landt ge straks veilig terug in Bristol (als da nog ni gebeurd is) en geniet ge daar nog een maandje van alles wat Belgie (op dit moment) niet te bieden heef 🙂

Geef een reactie

