Eens iets anders

Het is me wat. Onze Korneel wordt groot 🙂 Hij heeft ondertussen zijn eerste groentjes verorberd en wordt steeds groter en ondeugender. Zo ondeugend zelfs, dat we zijn enthousiasme wat gaan moeten inperken, aangezien het zich uitte in een nogal vervelend bijtgedrag. Poging tot aanpakken nr. 1: zijn kooi staat nu vol (kersen)takken, zodat hij een heus hindernissen-knabbel-parcours heeft en hopelijk zijn enthousiasme daar wat meer op botviert.

Ondertussen is de metershoge (ongeveer toch :)) hoop klimop verdwenen, dankzij een groot zeil, een aanhangwagen, én Jochen 🙂

En toen was er Pukkelpop. Mijn eerste 🙂 Ja, op mijn 24ste voor het allereerst naar een festival. En wat voor één 🙂 Het weer was als afwisselend als de groepen, waardoor we af en toe in volle zon, af en toe in regen en af en toe in gewoon-typisch-Belgisch-weer van onder andere Just Jack, de Kaiser Chiefs en Cassius konden genieten. Mijn absolute favoriet was Basement Jaxx, waar ik geen foto’s van heb, aangezien ik te druk bezig was met mijn energie te botvieren op het ritme 🙂 Ben je trouwens benieuwd naar de hele Pukkelpopgeschiedenis wat betreft artiesten? Een goede zoomfunctie zal misschien wel nodig zijn: een overzicht.

Het kruid tierde welig (ook hier weermaals geen foto… je moest erbijzijn en het ruiken), er werd in ijs gehamerd om felbegeerde tickets eruit te halen, er belandde water op plekken in gaten die eigenlijk liever droog bleven en er werd wat rondgehangen hier en daar (een tot op heden onontdekte zaligheid, dat constante risico van op getrapt te worden). Uiteraard mag ik het spontane slapen niet vergeten, net zoals de alomtegenwoordige freakshows het verzamelen, het tattoëren (of was het airbrushen?), het roze-cowboyhoed-showen (en het vernielde-roze-cowboyhoed-showen), het poseren, nog meer poseren en vooral: incognito-poseren .

Natuurlijk is er geen festival zonder een hoog camping-gehalte. Wij wouden in principe een nachtje solidair zijn, maar uiteindelijk zijn we noodgewongen sportief geweest en zijn we heen-en-weer-gepeddeld op twee wielen (lang verhaal, gestolen tenten enzo).

Ja, dat was waarlijk een Pukkelpop om ‘u’ tegen te zeggen. Enkel maar voor herhaling vatbaar! 🙂

groep.jpg

Eén reactie »

Geef een reactie

