Telkens teksten herteksten

Hier zijn we weer… na een lange, lange pauze. En natuurlijk is ons leven in die tijd weer bijna aan ons voorbijgelopen.

Er zijn goeie tijden, er zijn slechte tijden, en soms – heel af en toe – overlappen die elkaar. Zoveel is veranderd op die korte tijd. Zo is Wouter z’n oma sinds september niet meer bij ons en we missen haar enorm. Het leven gaat door, maar dat wil niet zeggen dat we daar niet meer regelmatig bij stilstaan. Ik heb ondertussen het geluk gehad een nieuwe job te vinden, op… jawel hoor, 10 minuten van thuis. En tis zelfs een job die me boeit 🙂 Ik ben nu bezig aan mijn derde week, en we zullen natuurlijk zien hoe alles vlot, maar tot nu toe voel ik me kiplekker.

Ook de verouderingssymptomen steken de kop op… zo ontdekte ik een tijd geleden dat PCwerk toch wel héél vermoeiend werd voor m’n arme oogjes. Dus uiteindelijk ben ik maar naar de oogarts gesjokt en kreeg ik te horen dat ik een rugbybaloog heb 🙂 Niets alarmerends, gewoon een vervormd oog (stel u een rugbybal voor), waar uw lichaam na al die jaren (pfhew) niet meer zo makkelijk omheen kan. Even een bezoekje aan Scherpesteen, et voila, het was gefikst.

Natuurlijk moet ik met die bril ook een beetje academisch naar voor komen eh, dus ga ik terug naar school. Neenee… het werd gewoon eens tijd om na al die jaren andermans papers en thesissen te verbeteren onder het mom van ‘taalgevoel’, ik die vaardigheid (voor mezelf natuurlijk) op papier had staan. Dus volg ik nu elke zaterdagvoormiddag een cursus ‘teksten herteksten’ aan de KUL. Heerlijk om weer wat in die schoolsfeer te zitten, dat miste ik echt besef ik nu.

En niet alleen zijn er verouderingssymptomen, er is ook nieuw leven! Ongelooflijk hoeveel kindjes er tegenwoordig rondom ons geboren worden 🙂 Proficiat aan Thomas en Caroline, met Elyssa! (www.elyssa.be)

Onlangs passeerde Annelies (je-weet-wel, m’n beste vriendinnetje) weer eens langs la Flandre en bracht ze een heerlijk Indisch recept mee dat we uitprobeerden… hmmmm 🙂 Daarna konden we het uiteraard niet laten om de webam van haar nieuwe Mac uit te testen, met toch wel vrij… nogal… welnee, gewoonweg hilarische foto’s tot gevolg 🙂

foto-123.jpgfoto-162.jpgfoto-166.jpgfoto-175.jpgfoto-191.jpgfoto-193.jpgfoto-199.jpgfoto-205.jpgfoto-209.jpgfoto-218.jpgfoto-220.jpg

Eén reactie »

  1. RIP oma van wout

    heb zelf ook licht astigmatistme, maakt het iets moeilijker om lenzen te dragen maar een bril corrigeert het heel goed, en hij staat u nog goed ook! 🙂

Geef een reactie

