Girls, girls, girls?

Ik beschouw mezelf niet als een typisch meisje, in meerdere zinnen van het woord. Ik zeg het zoals het is, zonder veel franjes en verbloeming. Ik heb een radicale afkeer van drama en een voorkeur neigend naar het ietwat gore, lichtelijk grove. Ik LOL en wtf en tnx. Ik hou van Stephen Lynch en draag zelden rokken. Bijna nooit. Enkel als ik wil proberen eens meer, wel, expliciet mijn vrouwelijke kant te tonen. Kleedjes? Misschien al bij al 6 keer. Hakken boven de 3 cm? Ha! Mijn make up-collectie: organische eyeliner, een tube mascara uit een lang vervlogen Flair uit mijn studententijd en één doosje oogschaduw. Wordt zelden bovengehaald. Hello Kitty? Buzz off Kitty.

Een alternatief meisje misschien? Misschien eerder, doch niet spot-on. Dreads? Tattoos? Vans? Een paddenstoel hier en daar? Neen, neen, neen en neen.

Noem me misschien een meisje ‘in touch’ met haar mannelijke kant. Da’s goed, juist? Net zoals we ook graag mannen hebben die voeling hebben met hun vrouwelijke kant. Een bruin café met wat domme – en daarom des te hilarische! – moppen, zéér kort geknipte, doch (doorzichtig) gelakte nagels een Lady Grey-thee afgewisseld met een Kwak.

Maar de laatste tijd gebeurt er iets raars. Ik heb dromen, op het randje van nachtmerries, over trouwen. Over onze trouw, die nog een halfjaar verwijderd is. 

Ik droom dat mijn outfit 20 cm te kort is, waardoor mijn afgrijselijke parelmoerwitte, puntige en veel te hoge riempjesschoenen – waar ik niét op kan lopen – de overhand nemen. Dat Wouter nergens te bespeuren is en dat we onze burgerlijke trouw missen – compleet vergeten, zeg maar. Dat er voor het feest op zaterdag nog alles moet geregeld worden, de avond op voorhand.
Noem maar op, ik heb het gedroomd en ik heb ervoor gevreesd. Noem het een vorm van bridezillaïtis (zonder per se het afreageren op mijn ‘future husband’ – ‘FH’ op de fora). Ik bezoek meer trouwsites dan me lief is, en ook al probeer ik de ijzingwekkende ‘wijtrouwen.com’ te vermijden, ik geef met schaamrood op de wangen toe dat ik intussen een profiel heb. Ook al erger ik me dood. Zelfpijniging?

Ik vind het soms moeilijk mijn/onze identiteit niet te verliezen in het hele trouw-spel. Het komt er op neer je af en toe terug te richten naar wat echt belangrijk is. Naar het feit dat jullie met twee een belofte uitspreken. Al de rest is mooi meegenomen.

Maar oh wee als mijn haar niet perfect ligt!

»

  1. Zalig 🙂

    Jezelf zijn is toch nog altijd het belangrijkste,
    Ik kijk er in ieder geval naar uit, een echte offbeat wedding !

    Maar die hoge hakken, daar zou ik toch nog over nadenken 🙂

    Wes

  2. Leuk geschreven Brigitta!
    Verlies jezelf zeker niet en doe maar geen hoge hakken… ik als ook-in-touch-met-mannelijk-kantje kan je de goeie raad geven dat als je toch een dag hakken draagt, je gewoon een hele dag aan je voeten gaat moeten denken 😉
    Nog veel genot van de spanning voor de trouw & goeie moed met de verbouwing!

    • Hey Els
      Weet je wat? Het zijn toch hoge hakken geworden.
      Waarom? Ik vraag het mezelf soms ook af. Ten eerste omdat ik geen mooie schoenen zonder hak vond (mooi in de zin van: mooi passend onder het kleed). Ten tweede omdat… wel, ik toch vind da’k zoveel mogelijk uit mijn vrouwelijkheid mag halen op die dag. Oubollig maar waar: hakken laten een bepaald vrouwelijk aspect naar voor komen dat platte schoenen niet tonen.

      Natuurlijk heb ik wel m’n voorwaarden gesteld: het zijn ‘brede’ hakken, dus geen kans op wankelen. En ze zitten supercomfortabel… het is een merk voor ‘mensen met lastige voeten’, incl. kussentjes en al 🙂

      Heb ik ingebonden en mezelf verraden? Misschien een beetje ja. Maar ik denk niet da’k er spijt van ga hebben.

      Definitieve evaluatie volgt nadat ik ze twee dagen lang heb aangehad 😉

      Hoe ist met jullie? En de verbouwingen?

Geef een reactie

